Skip to content
Mind & Metrics
Menu
Salestrainingen
Wie helpen wij
Methode
Cases
Blog
Over Ons
Start De QuickScan
Contact
Start de Quickscan
Contact
Mind and Metrics Quick Scan
Stap 1 van 6
Quick Scan Tools
Naam
*
Bedrijfsmail
Op welk niveau werk je hoofdzakelijk?
Resultaat
Waar ben je op dit moment het meest tevreden over in jullie commerciële resultaten?
Waar zie jij de meeste ruimte voor verbetering?
Wat werkt volgens jou het beste in jullie huidige aanpak?
Waar verlies je onnodig tijd, marge of energie in het proces van lead tot klant?
Wat zou er volgens jou moeten veranderen om structureel beter te presteren?
Inspanning
Hoe actief wordt het team aangestuurd op concrete commerciële doelen?
In hoeverre worden verkoopactiviteiten gepland, gemonitord en geëvalueerd?
Hoeveel tijd wordt er besteed aan waardevolle klantgesprekken?
In hoeverre is er balans tussen new business en bestaande klanten?
Hoe goed weet je wie binnen het team op welk type klant het meest succesvol is?
Focus
In hoeverre weet het team welke klanten/prospects prioriteit hebben?
Hoe goed is de funnel gestructureerd naar fase, klanttype of waarde?
Hoeveel tijd wordt er verspild aan 'leads' die geen potentie hebben?
In hoeverre werken jullie met focusdoelen per periode?
Hoe vaak wijkt het team af van gemaakte plannen of segmentkeuzes?
Strategie
Hoe duidelijk zijn de doelstellingen per segment of klantgroep?
Hoe goed zijn de KPI's vertaald naar concrete acties?
In hoeverre worden salesactiviteiten geëvalueerd en bijgestuurd?
Hoeveel invloed heb je op de inrichting van de salesaanpak?
Hoe vaak werk je met plannen die daadwerkelijk worden gevolgd?
Aanpassingsvermogen
Hoe snel kunnen jullie schakelen bij veranderende klantwensen?
Hoe goed lukt het om lessen uit verloren deals om te zetten in acties?
In hoeverre passen jullie communicatie en aanpak aan op type klant of DMU-rol?
Hoe flexibel kun jij omgaan met feedback of nieuwe marktsignalen?
Hoe snel lukt het om interne processen te wijzigen als dat commercieel nodig is?
Eindresultaat
Inspanning (I)
Strategie (S)
Focus (F)
Aanpassingsvermogen (A)
Resultaat
Indien je een mens bent, laat dit veld leeg:.